اهمیت کارت ویزیت:
شما کارت ویزیت خود را به مشتریان و مخاطبان احتمالی خود خواهید داد تا اطلاعات لازم برای تماس با شما را داشته باشند. همچنین می توانید آن را داخل نامه ها بیندازید یا بوسیله آن خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. همچنین اگر در روزنامه ها و پیک های محلی تبلیغات می کنید، کارت ویزیت شما می تواند یک کپی آماده برای صفحاتی باشد که تبلیغات افراد چاپ می شود.
مهم نیست که می خواهید چه استفاده ای از کارت ویزیت خود داشته باشید، مهم این است که این کارت باید کاملاً خوانا، حرفه ای، و جذاب باشد و به مشتریان و مخاطبان کمک کند به خاطر بیاورند که شما که هستید، شغل شما چیست و چطور و چگونه با شما تماس داشته باشند.
اعمال همه موارد فوق روی یک مقوا که طول و عرض آن فقط 8.2 سانتیمتر در 4.8 سانتیمتر می باشد، کار چندان ساده ای نیست، اما قابل انجام است. به هر حال در زیر برای هر چه بهتر شدن کارت ویزیت شما توصیه هایی داریم که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است:
کارت ویزیت، اولین و مهمترین ابزاری است که برای بازاریابی و اطلاع رسانی باید تهیه کنید.
توصیه های چاپ قشم برای طراحی و چاپ کارت ویزیت:
● به هیچ وجه برای طراحی کارت شخصاً اقدام نکنید. حتماً برای طراحی کارت به یک گرافیست حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید.
● داشتن یک آرم یا لوگو کمک شایانی برای زیبایی و جهت دهی به طرح های کارت ویزیت و سایر اقلام چاپی شما خواهد کرد.
● در طراحی کارت ویزیت خود از فونت درشت و کاملاً خوانا استفاده کنید، تا برای همه افراد قابل خواندن باشد.
● یک کارت ویزیت کاملاً خلوت طراحی کنید. اگرچه کارت ویزیت شما به صورت چهاررنگ چاپ می شود، ولی دلیلی وجود ندارد که در آن از همه رنگ ها استفاده کنید.
● در یک کارت ویزیت از یک زبان استفاده کنید.
● کارت ویزیت یکرو استانداردتر از کارت ویزیت دورو است. مخاطب شما پس از گرفتن کارت ویزیت یکروی شما، می تواند سایر اطلاعات مورد نیازش را پشت آن بنویسد.
● کارت ویزیت خود را در ابعاد استاندارد طراحی و چاپ کنید. نگهداری و حمل کارت ویزیت با ابعاد بزرگتر از استاندارد برای مخاطب کار مشکلی است، چون در آلبوم، در جاکارتی و یا در جیب به راحتی قرار نمی گیرد.
● از ارائه توضیحات بیش از حد در کارت جداً خودداری کنید. (کارت ویزیت شما فقط یک کارت ویزیت است، نه یک تراکت تبلیغاتی)
● مشخصات تماس خود را کامل بنویسید.
● در کنار تلفن ثابت خود، کد شهر را هم ذکر کنید تا تماس از سایر شهر ها یا با تلفن همراه با شما، آسان تر باشد.
● اگر تلفن همراهتان را در کارت ویزیت می نویسید، نام خود را کنار آن بنویسید، تا مخاطب پس از تماس بداند که با چه کسی صحبت می کند.
● آدرس خود را کاملاً دقیق و گویا بیان کنید، تا مراجعه حضوری به شما به سهولت انجام پذیرد.
● اگر واقعاً ایمیل خود را مرتباً چک می کنید، آن را در اطلاعات تماس بیاورید.
● داشتن یک وب سایت و ذکر نام آن در کارت ویزیت یک مزیت است.
● نوع کارت ویزیت خود را از نظر جنس و مشخصات چاپ، متناسب با شغل خود انتخاب کنید. به عنوان مثال کارت ویزیت کتان برای شرکت ها و کارت ویزیت مات برای فروشگاه ها مناسب تر است.
● کارت ویزیت شما معرف شخصیت شماست. پس حتماً کارت ویزیت خود را هر نوع که هست، با بهترین کیفیت چاپ کنید.
● کارت ویزیت خود را در جعبه نگهداری کنید. بسته بندی سلفونی (شیرینگ)، پس از باز شدن، موجب پخش شدن و ریزش تعداد زیادی از کارت ها به اطراف و در نتیجه موجب حیف و میل شدن و از بین رفتن آن می شود.
● از طراح کارت خود بخواهید، نکات اشاره شده در راهنمای طراحی را در طراحی کارت ویزیت شما رعایت کند، تا کارت با کیفیتی را از چاپخانه دریافت کنید.
بازدیدها: 91