تماس با ما

قشم چاپ قشم طراحی انواع کارت ویزیت فاکتور طراحی لوگو سربرگ سرنسخه تراکت تبلیغاتی

طراحی چاپ یا طراحی مناسب برای چاپ مفهومی است که پیوسته با چاپ اشتباه گرفته می شود. مشتری ها معمولا انتظار دارند که این دو خدمات همواره توسط یک شرکت ارائه شود ( معمولا استادیو های طراحی) و در بسیاری از مواقع از طراحان و یا شرکت های طراحی انتظار دارند فرایند چاپ را نیز خودشان انجام دهند. با این حال همیشه این اتفاق نمی افتد.

اگر طراح هستید یا در یک استدیو طراحی فعالیت دارید احتمالا تماسی از سمت مشتری برای طراحی و چاپ، بیلبوردها و بروشور داشته اید. اگر خودتان کار چاپ را انجام نمی دهید حداقل بایستی آشنایی کافی با فرایند چاپ پروژه های طراحی خود داشته باشید. اگر طراح گرافیک یک مجموعه هستید و یا طراحی هستید که تا به حال تنها برای استفاده در موارد دیجیتالی طرح کشیده اید و میخواهید در مورد طراحی چاپ و نحوه برخورد با مشتریانی که چیزی را که شما ارائه نمی دهید بیشتر بدانید، با این مقاله از خانه چاپ و گرافیک همراه باشید.

چیزی که بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند این است که شرکت های طراحی گرافیک حتما کار چاپ را نیز انجام میدهند. اگرچه ارائه این نوع خدمات در حوزه ای که کار می کنید، خوب است با این حال بسیاری از شرکت ها از ارائه این نوع خدمات دوری می کنند.

بنابراین، به صورت کلی طراحی چاپ یک روند طراحی گرافیک است. و محصول نهایی طراحی دیجیتال، در غالب ( فوتوشاپ، تیف، ایندیزاین و …) است که در مرحله چاپ در قالب کاغذ، مقوا، پی وی سی و … در می آید.

طراحی چاپ شامل مراحل چاپ نمی شود و تنها به صورت دیجیتالی و غیر فیزیکی انجام می گردد، با این حال بایستی در همه مراحل طراحی، فرایند چاپ را در نظر داشت.

طراحی چاپ برای موضوعات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که بیشترین استفاده آن در شاخه ی بازاریابی و آگاهی از برند می باشد.

 

طراحی تبلیغاتی چیست؟
برای تبلیغِ یک شرکت، مؤسسه، محصول و یا خدمت، بسته به هدف و موردی که نیازمند تبلیغات است، راهکارهایی مختلفی وجود دارد که هر کدام ممکن است به شیوه‌های مختلفی انجام شوند اما مسئله‌ای که همواره در انواعِ مختلفِ تبلیغات باید بر آن مسلط بود، مبحث «طراحی» است.

یک تبلیغ برای اینکه بتواند بیشترین اثرگذاری را داشته باشد، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که مخاطب را مجذوبِ خود کند و در ذهن او نقش ببندد. به‌عبارتی، یک تبلیغ خوب باید بتواند مخاطب را به مشتری تبدیل کند. حال، اینکه تبلیغ ما نوشتاری، شنیداری و یا تصویری باشد مهم نیست، مهم این است که طراحیِ آن به‌گونه‌ای باشد که بر ذهن مخاطب اثر گذاشته و او را مجاب به خرید کالا یا استفاده از خدمات مورد ارائه‌ی ما کند. بر این اساس، طراحی، عضو جدایی‌ناپذیر تبلیغات است. در این مقاله ما به «طراحی تصویری تبلیغات» می‌پردازیم و هرجا سخن از «طراحی تبلیغاتی» به میان آمد، منظور ما «طراحی تصویری و گرافیکی تبلیغات» است.

انواع طراحی تبلیغاتی

در تبلیغات امروزی، «طراحی» جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع بدون طراحی، اجرای تبلیغات بسیار سخت و محدود خواهد شد. تبلیغات به‌صورت بنر، انیمیشن، کارت ویزیت، لوگوی شرکت‌ها و مؤسسات، طرح جلد انواع محصولات و… همه و همه از انواع روش‌های تبلیغاتی به شمار می‌روند که مستقیماً وابسته به طراحی هستند. در ادامه، به بررسی طراحی تبلیغاتی برای 3 مورد: «طراحی لوگو»، «طراحی بنر» و «طراحی کارت ویزیت» خواهیم پرداخت و نکات مهم در طراحی این سه Case study را بیان می‌کنیم.


طراحی لوگو


لوگو فقط یک نشان تجاری نیست؛ بلکه معرفِ هویت شرکت‌ها یا مؤسسات تجاری است. در واقع، هر شرکت یا مؤسسه‌ی کوچک و بزرگی، باید یک لوگوی مناسب داشته باشد. برای طراحی یک لوگوی مناسب ویژگی‌هایی وجود دارد که برخی از مهم‌ترینِ این ویژگی‌ها را در ادامه معرفی کرده‌ایم و به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات بنری

یکی از متداول‌ترین روش‌های تبلیغاتی، «تبلیغات بنری» است. در این مورد، یک شرکت تمام آن‌چه که می‌خواهد به مخاطب نشان دهد را در یک بنر می‌گنجاند و آن را در معرض دید عمومی قرار می‌دهد. بنرهای تبلیغاتی ممکن است بزرگ باشند و در مکان‌های عمومی به نمایش گذاشته شوند (مانند: بنرهای خیابانی یا بنرهایی که در مدارس و ادارات مختلف می‌بینیم) یا اینکه کوچک باشند و روی جلد محصولات و در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی و غیره منتشر شوند. در مبحث طراحی تبلیغاتی، برای طراحیِ بک بنر خوب باید نکات و الزامات مختلفی را مد نظر داشته باشیم. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌ها در طراحی بنرهای تبلیغاتی اشاره نموده و هر یک را جداگانه برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

کارت ویزیت

یک کارت ویزیت مناسب باید دارای اندازه، رنگ، طرح و توضیحات کافی باشد. در طراحی کارت ویزیت، طراح باید توجه داشته باشد که از رنگ‌ها و فونت‌های نامناسب و ناخوانا پرهیز کند. اندازه کارت باید طوری طراحی شود که نه آن‌قدر کوچک و نامناسب باشد که مطالب و نقوش آن به‌سختی دیده شوند و نه آن‌قدر بزرگ باشد که نتوان آن را به‌راحتی در جیب یا کیف پول جا داد. در واقع، تمام اجزا و نقوش روی کارت باید مرتبط با مورد تبلیغاتی باشند و از به‌کار بردن متون و نقوش بی‌ربط خودداری شود. همچنین تمام اطلاعات لازم باید به‌صورت خوانا و قابل فهم روی کارت درج شوند.

Visits: 149